Tanken med ekonomiskt bistånd är att det ska vara ett tillfälligt ekonomiskt stöd vid kortare perioder, men för många som inte kommer in på arbetsmarknaden har försörjningsstöd blivit det enda möjliga försörjningsalternativet. Ett långvarigt biståndsmottagande innebär både försämrad livskvalitet för individen och ökade kostnader för samhället.
Vuxna med långvarigt ekonomiskt bistånd
Rad-id | Mätområde | Datum | Värde (%) |
---|---|---|---|
0 |
Vaxholm |
2001 |
14,8 |
1 |
Vaxholm |
2002 |
18,0 |
2 |
Vaxholm |
2003 |
13,2 |
3 |
Vaxholm |
2004 |
14,8 |
4 |
Vaxholm |
2005 |
21,8 |
5 |
Vaxholm |
2006 |
16,7 |
6 |
Vaxholm |
2007 |
20,0 |
7 |
Vaxholm |
2008 |
11,2 |
8 |
Vaxholm |
2009 |
15,4 |
9 |
Vaxholm |
2010 |
23,1 |
10 |
Vaxholm |
2011 |
32,1 |
11 |
Vaxholm |
2012 |
21,2 |
12 |
Vaxholm |
2013 |
24,7 |
13 |
Vaxholm |
2014 |
31,4 |
14 |
Vaxholm |
2015 |
34,4 |
15 |
Vaxholm |
2016 |
27,8 |
16 |
Vaxholm |
2017 |
28,9 |
17 |
Vaxholm |
2018 |
31,8 |
18 |
Vaxholm |
2019 |
25,7 |
19 |
Vaxholm |
2020 |
30,3 |
20 |
Vaxholm |
2021 |
36,9 |
21 |
Vaxholm |
2022 |
35,3 |
22 |
Vaxholm |
2023 |
33,3 |
23 |
Stockholms läns kommuner (ovägt medel) |
2001 |
23,2 |
24 |
Stockholms läns kommuner (ovägt medel) |
2002 |
23,4 |
25 |
Stockholms läns kommuner (ovägt medel) |
2003 |
20,7 |
26 |
Stockholms läns kommuner (ovägt medel) |
2004 |
22,1 |
27 |
Stockholms läns kommuner (ovägt medel) |
2005 |
22,6 |
28 |
Stockholms läns kommuner (ovägt medel) |
2006 |
24,0 |
29 |
Stockholms läns kommuner (ovägt medel) |
2007 |
25,4 |
30 |
Stockholms läns kommuner (ovägt medel) |
2008 |
24,4 |
31 |
Stockholms läns kommuner (ovägt medel) |
2009 |
24,4 |
32 |
Stockholms läns kommuner (ovägt medel) |
2010 |
29,9 |
33 |
Stockholms läns kommuner (ovägt medel) |
2011 |
33,4 |
34 |
Stockholms läns kommuner (ovägt medel) |
2012 |
33,2 |
35 |
Stockholms läns kommuner (ovägt medel) |
2013 |
33,7 |
36 |
Stockholms läns kommuner (ovägt medel) |
2014 |
34,6 |
37 |
Stockholms läns kommuner (ovägt medel) |
2015 |
35,5 |
38 |
Stockholms läns kommuner (ovägt medel) |
2016 |
33,4 |
39 |
Stockholms läns kommuner (ovägt medel) |
2017 |
34,6 |
40 |
Stockholms läns kommuner (ovägt medel) |
2018 |
35,5 |
41 |
Stockholms läns kommuner (ovägt medel) |
2019 |
37,5 |
42 |
Stockholms läns kommuner (ovägt medel) |
2020 |
39,1 |
43 |
Stockholms läns kommuner (ovägt medel) |
2021 |
41,5 |
44 |
Stockholms läns kommuner (ovägt medel) |
2022 |
42,3 |
45 |
Stockholms läns kommuner (ovägt medel) |
2023 |
42,9 |
46 |
Riket |
2010 |
37,2 |
47 |
Riket |
2011 |
38,8 |
48 |
Riket |
2012 |
38,5 |
49 |
Riket |
2013 |
38,8 |
50 |
Riket |
2014 |
38,0 |
51 |
Riket |
2015 |
37,7 |
52 |
Riket |
2016 |
37,4 |
53 |
Riket |
2017 |
37,5 |
54 |
Riket |
2018 |
39,3 |
55 |
Riket |
2019 |
41,7 |
56 |
Riket |
2020 |
45,3 |
57 |
Riket |
2021 |
47,2 |
58 |
Riket |
2022 |
47,3 |
59 |
Riket |
2023 |
48,6 |